Συνεχίζοντας τις δημοσιεύσεις για τα γενεαλογικά δένδρα του Αετού, μεταφέρω από το βιβλίο του Συμβολαιογράφου από τον Αετό Λεωνίδα Ππαπαναστασίου <Παραδόσεις και Ενθυμήματα από τον Αετό Μεσσηνίας>. Σημπληρώνεται έτσι και διασταυρώνεται η έρευνα του Δημάρχου Αετού Ιωάννη Γιαννόπουλου. Θα διαπιστώσετε ότι τελικά όλοι είμαστε μια μεγάλη οικογένεια.
Το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού του χωρίου Αετός κατά τον παρόντα καιρό , ανήκει γενεαλογικώς σ’ έναν άποικο από το χωριό Μερεζέ ή Μερζέ, τώρα ονομαζόμενο Εκκλησούλα, της επαρχίας Μεγαλοπόλεως.
Ο εγκατασταθείς στον Αετό έδειξε μεγάλη ενεργητικότητα στην κτηνοτροφία και στην καλλιέργεια κτημάτων ποτιστικών, τα οποία είχαν παραχωρήσει οι Τούρκοι και προς άλλους κατοίκους του Αετού με καταβολή σ’ αυτούς δεκάτων, (το δέκατον μέρος του εισοδήματος). Σε κάποια παραμονή της γιορτής του Αγίου Γεωργίου, επήγε στη στάνη του, ένας στρατιώτης Τούρκος και εζήτησε κατ' εντολή του Αγά του Χωριού, ένα αρνί. Προσεφέρθη ο Μερεζέος και έπιασε ένα από τα καλά αρνιά της στάνης του και το έδινε στον στρατιώτη, αλλ' αυτός είχε ρίψει τα βλέμματα του σε άλλο καλλίτερο και εζήτησε εκείνο. Του εξήγησε εκείνος, ότι έχουν έθιμο, όπως ο τσοπάνης τρέφει στην στάνη του ένα αρνί ονοματισμένο Αγιωργίτη δια την πρόοδο του σπιτιού και του ποιμνίου, το θεωρούν σαν τάμα και ότι το ζητούμενο, προορίζεται μελετημένο δια το σπίτι του.
Ο Τούρκος στρατιώτης επέμενε, έτοιμος να εφαρμόσει βία, τότε ο Μερεζέος τον φόνευσε. Φοβούμενος τας συνεπείας, παρέλαβε τα πρόβατα του και όλα τα ζώα του, την οικογένεια του και ότι άλλα εφόδια ηδυνήθη και έφυγε δια την Αρκαδία. Ίσχυε Νόμος ότι σε άλλη περιφέρεια. δικαιοδοσίας του Αγά, κάθε εγκληματίας ξένης επικρατείας, δεν ετιμωρείτο.
Ο Αγάς του Αετού, λυπήθηκε περισσότερο που έχασε έναν καλό εισοδηματία της περιοχής του και παρήγγειλε να ξαναγυρίσει ο Μερεζέος. Αλλ' αυτός παρέμεινε στην Αρκαδία μέχρι που πέρασε η προθεσμία διώξεώς του και τότε επανήλθε στον Αετό, όπου εγκαταστάθηκε μονίμως έκτοτε. Ο Μερεζέος Δημητράκης Αναστασόπουλος, απέκτησε δύο γιούς. Τον Κουτρουμπή και τον Αναστάσιο. Ο δεύτερος απέκτησε:
1) Τον Μπακογιάννη (Ιωάννη Αναστασόπουλο).
2) Τον Τσαλαμάνη (Σταύρο Αναστασόπουλο),
3) Τον Γκούρα (Δημήτριο ή Μήτρο Αναστασόπουλο). Ο τελευταίος ούτος εγκατεστάθη εις Κυπαρισσία και είναι ο Στρατηγός κατά την επανάσταση του 1821. Από αυτόν υπάρχει η γενεά Αναστασόπουλων στην Κυπαρισσία, Αθήνα κ.λ.π.
Ο Μπακογιάννης, (Ιωάννης Αναστασόπουλος), εκ του πρώτου γάμου του με γυναίκα του από την οικογένεια Λούμπαρδη από το χωρίον Σαρακινάδα Παναγιά, απέκτησε:
1) Τον Τζούμα, (Αναστάσιο Αναστασόπουλο), από τον οποίο κατάγονται οι Παπαναστασέοι, Πανουσέοι και Φωτακέοι.
2) Τον Γεωργιαλέξην από τον οποίον κατάγονται οι δύο θυγατέρες του που άφησαν απογόνους των τους Λεβετέους και τους Χαροκοπέους.
Με τον δεύτερον γάμο του απέκτησε υιούς:
1) Τον Γουρουνίτσα από τον οποίον κατάγονται οι Παπαγεωργίου, οι Ανδριόπουλοι και οι Χοντρέοι. Ονομάστηκε Γουρουνίτσας υπό του Τούρκου Αγά, διότι έφαγε τον σπόρο σίτου που του είχε δώσει ο Αγάς, να σπείρει τα κολλιγικά χωράφια και καλλιέργησε αυτά χωρίς σπόρο και αφού είδε ο Αγάς το όργωμα του είπε ο Γουρουνίτσας «δεν φύτρωσε».
2) Τον Λυμπέρη, τον κατά την επανάσταση του 1821 Χιλίαρχο Δημητρακόπουλο από τον οποίον κατάγονται οι Λυμπερόπουλοι (Κόκαλος και Γερογιάννης που διετέλεσε Δήμαρχος πολλά χρόνια).
Ο Γερο Γιάννης, , ως χηρευάμενος έλαβε άλλην σύζυγο την Αναγνώστενα, χήρα του Γκάτζα από του Σουλιμά.
Η Αναγνώστενα είχε μαζί της δύο θυγατέρες εκ του γάμου της με τον Γκάζτα. Ήσαν εξόχου καλλονής και ώριμες προς γάμο. Κάποια ημέρα που πήγαιναν κορίτσια από τον Αετό για ξύλα στο δάσος Κλαδί και απείχαν μία ώρα από το χωρίο, ζήλεψε μία από τις κόρες να υπάγει και αυτή περίπατο και επήγε. Εις τον τόπον που θα εξυλεύοντο τα άλλα κορίτσια και εχαίρετο την εξοχήν η θυγατέρα της Αναγνώστενας, επήγε ένας Βαρυμποπέος να την απαγάγει. Και όταν επιχείρησε τούτο οι κορασίδες της παρέας της, επετέθησαν κατ' αυτού με τις κόσες τους (εργαλείο κοπής ξύλων), και τον ανάγκασαν να παραιτηθεί του επιχειρήματος του. Οι χωρικοί Αετοβουναίοι έτρεξαν και τον ανεζήτησαν προς εκδίκηση, δεν ήτο ασφαλής η ζωή του στο Βαρυμπόπι και αναγκάσθηκε να φύγει και να εγκαταλείψη την περιφέρεια. Τραγουδήθηκε το γεγονός ως κάτωθι:
"Τι ταν πώπαθες Κυρα Αναγνώστενα
τέτοια κόρη πούχες σκύλα
και την έστελνες για ξύλα.
Δεν την έστειλα κυρα Αναγνώστενα
τα κορίτσια την επήραν,
για περίπατο την επήγαν".
Τις πάντρεψε και την μια την έδωσε του Μιμίκου Γκότση και την άλλη του Φιλοποίμην Λαμπρόπουλου. Ο Μιμίκος Γκότσης έδωσε θυγατέρα στου Κεφαληνού. Ο Γκάζτας σκοτώθηκε από τους Τούρκους κατά μίαν επιδρομή των εις Σουλιμά που μαρτυρείται από το κάτωθι τραγούδι:
«Να ήταν η μέρα βροχερή και η νύχτα ποντισμένη
που κίνησε η κουκουναριά μ' όλα τα κουκουνάρια
και στο Δερβένι ροβολάει τον Χτεδερτζή ρωτάει
που πάει ο δρόμος Δεμερτζή στου Σουλιμά να πάμε
Εφτού που κάτου Μπέη μου στον πλάτανο στη βρύση
δεξιά μεριά να κάμετε στου Σουλιμά να πάτε στου Μπούγα ξεπεζέψανε στου Τσαδαλά τα σπίτια Κανείς δεν τους μίλησε
από τους Τσαδαλέους Ένας γαμπρός του Τσαδαλά τούρκικα κουβεντιάζει. άδικα Μπέη μου άδικα από τους Σουλιμαίους,
δυο τρία παιδιά Γκαζτόπουλα και ο Τάσης Παπατσώρης κορίτσια δεν ορίζουμε γυναίκες και νυφάδες».
Επήγαν οι Τούρκοι και χάλασαν τους Σουλιμαίους .
3) Τον Γεωργιλά, από τον οποίον κατάγονται οι Γεωργιλέοι (Θεόδωρος, Γιάννης, Νικόλαος).
4) Τον Γιωργακέαν, από τον οποίον κατάγονται οι Μανωλέοι (Γεωργακόπουλοι) Καρκανάς, Γιαταγάνας. Επιστρέφων από την Ζάκυνθο όπου είχε μεταβεί με τον Κολοκοτρώνην, έμεινε εις την Βρύναν Ηλείας και εκεί υπανδρεύθη, απέκτησε εκ του γάμου τούτου τον λεγόμενο Σπυρέαν.
5) Τον Κατσίγιαννην που δεν άφησε κληρονόμους.
Ο Σταύρος Αναστασόπουλος, αφήκεν απογόνους τους Σταυροπουλέους και Γιαννοπουλέους. Εκ της οικογενείας Γιαννόπουλου, διετέλεσε Δήμαρχος ο Ιωάννης Γιαννόπουλος.
Ο Κουτρουμπής άφηκε απογόνους τους Καραϊσκέους, Τσακίρην, Κωτσιοπουλέους, Λοντέους.
Άλλες οικογένειες κάτοικοι Αετού είναι:
α) Οι Γκοτσεοι. Ούτοι κατά την Τουρκοκρατία κατοικούν εις θέση Λόπεσι της περιοχής Αετού. Ήσαν τρεις αδελφοί. Κατά μίαν εποχή είχαν φιλική επίσκεψιν εις το χωρίον των, δύο γνωστών των εκ του χωρίου Σουλιμά και τους φιλοξένησαν. Κατά την αναχώρηση των, το απόγευμα της ημέρας, ο ένας εκ των αδελφών, συντρόφεψε με τους Σουλιμέους, να τους κατευοδώσει ολίγον πιο κάτω από την κατοικία των μέχρι της θέσεως Κινέτα. όπου κατά την αποχώρηση των, αξίωσαν οι Σουλιμαίοι ν' ανταλλάξουν το όπλον του Γκότση με ένα εκ των ιδικών του. Ο Γκότσης δεν ήθελε ν' αποχωρισθεί του όπλου του, εκείνοι επέμεναν και εξεδήλωσαν προθέσεις βίας, αποτέλεσμα ήτο να τους φονεύσει ο Γκότσης και τους δύο. Οι άλλοι δύο αδελφοί ευρισκόμενοι εις το χωρίον, ήκουσαν τους πυροβολισμούς και νόμισαν ότι επρόκειτο περί αποχαιρετιστήριων, αλλά είδαν αμέσους να καταφθάνει ο αδελφός των και να τους αναγγέλλει ότι τους σκότωσε και τους δύο. Όλοι τους γνώριζαν ότι οι Σουλιμαίοι ήσαν ισχυροί και εκδικητικοί και δεν ήτο εις αυτούς δυνατόν να έχουν ησυχία πλέον εκεί, αλλά το καλλίτερο που είχαν να κάμουν, έπρεπε να φύγουν. Ο Φονιάς και ο ένας εκ των άλλων, φόρτωσαν τα πράγματα των εις τα υποζύγια των και αναχώρησαν με τα πρόβατα των προς τα μέρη της Ηλείας. Ο ένας έμεινε εις το χωρίον Πλάτανος, όπου κατοίκησε και εξ αυτού κατάγονται οι εκεί Γκοτσέοι.
Ο άλλος ο φονιάς, τράβηξε βαθύτερα και έφτασε εις ακατοίκητο μέρος εκεί που είναι σήμερα το χωρίον Λοπεσι Πατρών και εξ αυτού κατάγονται οι Γκοτσέοι εκ των οποίων είναι και ο Δικηγόρος Πατρών Κωνσταντίνος Γκότσης, διατελέσας Υπουργός Οικονομικών. Ο τρίτος είπε εις τους άλλους ότι δεν τους ακολουθεί αλλά θα μεταβεί εις Αετό και εκεί, ότι έχει φίλους, ώστε να μη κιντυνεύσει από τους Σουλιμαίους, πράγμα που έκαμε και κατοίκησε εις Αετό και από εκείνον κατάγονται οι Γκοτσέοι. Από τους Γκοτσέους, διετέλεσαν Δήμαρχοι ο Ιωάννης Γκότσης (Μούτσος) και ο κατά την επανάσταση 1821 οπλαρχηγός Γεώργιος Γκότσης και ο μετά του Παπαφλέσσα φονευθείς εις Μανιάκι Αναγνώστης Γκότσης.
β) Καζαντζέοι, κατάγονται από άποικο εκ Σκάλας Μεσσηνίας. Το όνομα Καζάντζας, εδόθη από τους Αετοβουνέους, ότι ήλθε δια καζάντι, Καζάντας, και εκ παραφθοράς Καζάντζας. Πράγματι, εργάσθηκε μεθοδικώς σε αγροτικές καλλιέργειες, έλαβε σύζυγο εξ Αετού και εκ τούτου κατάγονται αρκετές οικογένειες Καζαντζέων, αποκτήσαντες αξιόλογους περιουσίας.
γ) Οικογένεια Καμπουκέων.
δ) Αλεβιζέοι, από την Γαράντζα.
ε) Αβδαλέοι, λέγεται ότι είναι από τους πρώτους κατοικήσαντες τον Αετό.
στ) Αλευρέοι, ελθόντες από το Άλη—Τσελεπή.
ζ) Αθανασόπουλοι, από το Μπέρεκλα.
η) Αλεξόπουλος, παρονομαζόμενος Στυλιαράς, από το πλησίον χωρίον Μποντιά.
θ) Ασημακέοι. ι) Γιαννακόπουλοι, Λυσεγέοι από Αρκαδία.
ία) Γιαννακουλέοι.
ιβ) Δρουτσέοι, Περλέοι, Τσουλέοι, (Κωνσταντής, Θανάαης).
ιγ) Χαρδέοι, Θεοδωρόπουλοι.
ιδ) Καλογερέοι.
ιέ) Λωλέοι.
έ) Γιαννάκης Γκώνου.
ιστ) Μυλωνέοι, από την Ηλείαν.
ιζ) Μπεμπόνης. από την Τριπύλην.
ιη) Μπαλογιανέοι. από το Μήλα.
ιθ) Μακαντάσης. από το Βαρυμπόπι.
κ) Παπαδέοι, από το Μήλα.
κα) Πουλιτσεοι, από το Σύρτζι.
κα) Ρεμπελέοι.
κβ) Σαράντης, από το Μοναστήρι.
κγ) Στρατικόπουλοι.
κδ) Στρατικουλέοι.
κε) Λιακαρέους - Σωτηρόπουλοι, από Σαρακινάδα.
κστ) Φρεντζέοι.
κζ) Φωτοπουλέοι.
κζ) Χριστόπουλοι - Ανδρίτσαινα.
κη) Χαντζής.
κθ) Χαϊμανέοι.
λ) Παπαγιαννέοι. Από το Λάπι.
λα) Γυφτέοι.
λβ) Σαμαρέοι.
λγ) Γιουρούκης - Γεωργακόπουλος, Γεωργακιός.
λδ) Ζάγος - Γεωργακόπουλος.
λε) Κουμπαρούλης, από Κοπανάκι.
λστ) Ζορμπάς και Ζαχαρίας.
Εις Αετό είχε εγκατασταθεί ένας επιστήμων Φαρμακοποιός ονόματι Εργοτέλης Καρμελίδης από την Καλαμάτα και μετήρχετο την Ιατρικήν. Είχε νυμφευθή γυναίκα εκ της οικογενείας Γκόνου και άφησε δύο θυγατέρες. Έφυγε όμως από τον Αετό όταν εγκατεστάθησαν εδώ επιστήμονες ιατροί οι Γκότσης και Γρηγορόπουλος. Απέθανε μόνος στην Καλαμάτα εις μεγάλην ηλικίαν. Περί του βίου και της προσωπικότητας αυτού, πολλά θα έπρεπε να γραφούν.
Σημείωση: Κράτησα όσο μπορούσα την ορθογραφία και το ύφος του κ.Παπαναστασίου.
Το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού του χωρίου Αετός κατά τον παρόντα καιρό , ανήκει γενεαλογικώς σ’ έναν άποικο από το χωριό Μερεζέ ή Μερζέ, τώρα ονομαζόμενο Εκκλησούλα, της επαρχίας Μεγαλοπόλεως.
Ο εγκατασταθείς στον Αετό έδειξε μεγάλη ενεργητικότητα στην κτηνοτροφία και στην καλλιέργεια κτημάτων ποτιστικών, τα οποία είχαν παραχωρήσει οι Τούρκοι και προς άλλους κατοίκους του Αετού με καταβολή σ’ αυτούς δεκάτων, (το δέκατον μέρος του εισοδήματος). Σε κάποια παραμονή της γιορτής του Αγίου Γεωργίου, επήγε στη στάνη του, ένας στρατιώτης Τούρκος και εζήτησε κατ' εντολή του Αγά του Χωριού, ένα αρνί. Προσεφέρθη ο Μερεζέος και έπιασε ένα από τα καλά αρνιά της στάνης του και το έδινε στον στρατιώτη, αλλ' αυτός είχε ρίψει τα βλέμματα του σε άλλο καλλίτερο και εζήτησε εκείνο. Του εξήγησε εκείνος, ότι έχουν έθιμο, όπως ο τσοπάνης τρέφει στην στάνη του ένα αρνί ονοματισμένο Αγιωργίτη δια την πρόοδο του σπιτιού και του ποιμνίου, το θεωρούν σαν τάμα και ότι το ζητούμενο, προορίζεται μελετημένο δια το σπίτι του.
Ο Τούρκος στρατιώτης επέμενε, έτοιμος να εφαρμόσει βία, τότε ο Μερεζέος τον φόνευσε. Φοβούμενος τας συνεπείας, παρέλαβε τα πρόβατα του και όλα τα ζώα του, την οικογένεια του και ότι άλλα εφόδια ηδυνήθη και έφυγε δια την Αρκαδία. Ίσχυε Νόμος ότι σε άλλη περιφέρεια. δικαιοδοσίας του Αγά, κάθε εγκληματίας ξένης επικρατείας, δεν ετιμωρείτο.
Ο Αγάς του Αετού, λυπήθηκε περισσότερο που έχασε έναν καλό εισοδηματία της περιοχής του και παρήγγειλε να ξαναγυρίσει ο Μερεζέος. Αλλ' αυτός παρέμεινε στην Αρκαδία μέχρι που πέρασε η προθεσμία διώξεώς του και τότε επανήλθε στον Αετό, όπου εγκαταστάθηκε μονίμως έκτοτε. Ο Μερεζέος Δημητράκης Αναστασόπουλος, απέκτησε δύο γιούς. Τον Κουτρουμπή και τον Αναστάσιο. Ο δεύτερος απέκτησε:
1) Τον Μπακογιάννη (Ιωάννη Αναστασόπουλο).
2) Τον Τσαλαμάνη (Σταύρο Αναστασόπουλο),
3) Τον Γκούρα (Δημήτριο ή Μήτρο Αναστασόπουλο). Ο τελευταίος ούτος εγκατεστάθη εις Κυπαρισσία και είναι ο Στρατηγός κατά την επανάσταση του 1821. Από αυτόν υπάρχει η γενεά Αναστασόπουλων στην Κυπαρισσία, Αθήνα κ.λ.π.
Ο Μπακογιάννης, (Ιωάννης Αναστασόπουλος), εκ του πρώτου γάμου του με γυναίκα του από την οικογένεια Λούμπαρδη από το χωρίον Σαρακινάδα Παναγιά, απέκτησε:
1) Τον Τζούμα, (Αναστάσιο Αναστασόπουλο), από τον οποίο κατάγονται οι Παπαναστασέοι, Πανουσέοι και Φωτακέοι.
2) Τον Γεωργιαλέξην από τον οποίον κατάγονται οι δύο θυγατέρες του που άφησαν απογόνους των τους Λεβετέους και τους Χαροκοπέους.
Με τον δεύτερον γάμο του απέκτησε υιούς:
1) Τον Γουρουνίτσα από τον οποίον κατάγονται οι Παπαγεωργίου, οι Ανδριόπουλοι και οι Χοντρέοι. Ονομάστηκε Γουρουνίτσας υπό του Τούρκου Αγά, διότι έφαγε τον σπόρο σίτου που του είχε δώσει ο Αγάς, να σπείρει τα κολλιγικά χωράφια και καλλιέργησε αυτά χωρίς σπόρο και αφού είδε ο Αγάς το όργωμα του είπε ο Γουρουνίτσας «δεν φύτρωσε».
2) Τον Λυμπέρη, τον κατά την επανάσταση του 1821 Χιλίαρχο Δημητρακόπουλο από τον οποίον κατάγονται οι Λυμπερόπουλοι (Κόκαλος και Γερογιάννης που διετέλεσε Δήμαρχος πολλά χρόνια).
Ο Γερο Γιάννης, , ως χηρευάμενος έλαβε άλλην σύζυγο την Αναγνώστενα, χήρα του Γκάτζα από του Σουλιμά.
Η Αναγνώστενα είχε μαζί της δύο θυγατέρες εκ του γάμου της με τον Γκάζτα. Ήσαν εξόχου καλλονής και ώριμες προς γάμο. Κάποια ημέρα που πήγαιναν κορίτσια από τον Αετό για ξύλα στο δάσος Κλαδί και απείχαν μία ώρα από το χωρίο, ζήλεψε μία από τις κόρες να υπάγει και αυτή περίπατο και επήγε. Εις τον τόπον που θα εξυλεύοντο τα άλλα κορίτσια και εχαίρετο την εξοχήν η θυγατέρα της Αναγνώστενας, επήγε ένας Βαρυμποπέος να την απαγάγει. Και όταν επιχείρησε τούτο οι κορασίδες της παρέας της, επετέθησαν κατ' αυτού με τις κόσες τους (εργαλείο κοπής ξύλων), και τον ανάγκασαν να παραιτηθεί του επιχειρήματος του. Οι χωρικοί Αετοβουναίοι έτρεξαν και τον ανεζήτησαν προς εκδίκηση, δεν ήτο ασφαλής η ζωή του στο Βαρυμπόπι και αναγκάσθηκε να φύγει και να εγκαταλείψη την περιφέρεια. Τραγουδήθηκε το γεγονός ως κάτωθι:
"Τι ταν πώπαθες Κυρα Αναγνώστενα
τέτοια κόρη πούχες σκύλα
και την έστελνες για ξύλα.
Δεν την έστειλα κυρα Αναγνώστενα
τα κορίτσια την επήραν,
για περίπατο την επήγαν".
Τις πάντρεψε και την μια την έδωσε του Μιμίκου Γκότση και την άλλη του Φιλοποίμην Λαμπρόπουλου. Ο Μιμίκος Γκότσης έδωσε θυγατέρα στου Κεφαληνού. Ο Γκάζτας σκοτώθηκε από τους Τούρκους κατά μίαν επιδρομή των εις Σουλιμά που μαρτυρείται από το κάτωθι τραγούδι:
«Να ήταν η μέρα βροχερή και η νύχτα ποντισμένη
που κίνησε η κουκουναριά μ' όλα τα κουκουνάρια
και στο Δερβένι ροβολάει τον Χτεδερτζή ρωτάει
που πάει ο δρόμος Δεμερτζή στου Σουλιμά να πάμε
Εφτού που κάτου Μπέη μου στον πλάτανο στη βρύση
δεξιά μεριά να κάμετε στου Σουλιμά να πάτε στου Μπούγα ξεπεζέψανε στου Τσαδαλά τα σπίτια Κανείς δεν τους μίλησε
από τους Τσαδαλέους Ένας γαμπρός του Τσαδαλά τούρκικα κουβεντιάζει. άδικα Μπέη μου άδικα από τους Σουλιμαίους,
δυο τρία παιδιά Γκαζτόπουλα και ο Τάσης Παπατσώρης κορίτσια δεν ορίζουμε γυναίκες και νυφάδες».
Επήγαν οι Τούρκοι και χάλασαν τους Σουλιμαίους .
3) Τον Γεωργιλά, από τον οποίον κατάγονται οι Γεωργιλέοι (Θεόδωρος, Γιάννης, Νικόλαος).
4) Τον Γιωργακέαν, από τον οποίον κατάγονται οι Μανωλέοι (Γεωργακόπουλοι) Καρκανάς, Γιαταγάνας. Επιστρέφων από την Ζάκυνθο όπου είχε μεταβεί με τον Κολοκοτρώνην, έμεινε εις την Βρύναν Ηλείας και εκεί υπανδρεύθη, απέκτησε εκ του γάμου τούτου τον λεγόμενο Σπυρέαν.
5) Τον Κατσίγιαννην που δεν άφησε κληρονόμους.
Ο Σταύρος Αναστασόπουλος, αφήκεν απογόνους τους Σταυροπουλέους και Γιαννοπουλέους. Εκ της οικογενείας Γιαννόπουλου, διετέλεσε Δήμαρχος ο Ιωάννης Γιαννόπουλος.
Ο Κουτρουμπής άφηκε απογόνους τους Καραϊσκέους, Τσακίρην, Κωτσιοπουλέους, Λοντέους.
Άλλες οικογένειες κάτοικοι Αετού είναι:
α) Οι Γκοτσεοι. Ούτοι κατά την Τουρκοκρατία κατοικούν εις θέση Λόπεσι της περιοχής Αετού. Ήσαν τρεις αδελφοί. Κατά μίαν εποχή είχαν φιλική επίσκεψιν εις το χωρίον των, δύο γνωστών των εκ του χωρίου Σουλιμά και τους φιλοξένησαν. Κατά την αναχώρηση των, το απόγευμα της ημέρας, ο ένας εκ των αδελφών, συντρόφεψε με τους Σουλιμέους, να τους κατευοδώσει ολίγον πιο κάτω από την κατοικία των μέχρι της θέσεως Κινέτα. όπου κατά την αποχώρηση των, αξίωσαν οι Σουλιμαίοι ν' ανταλλάξουν το όπλον του Γκότση με ένα εκ των ιδικών του. Ο Γκότσης δεν ήθελε ν' αποχωρισθεί του όπλου του, εκείνοι επέμεναν και εξεδήλωσαν προθέσεις βίας, αποτέλεσμα ήτο να τους φονεύσει ο Γκότσης και τους δύο. Οι άλλοι δύο αδελφοί ευρισκόμενοι εις το χωρίον, ήκουσαν τους πυροβολισμούς και νόμισαν ότι επρόκειτο περί αποχαιρετιστήριων, αλλά είδαν αμέσους να καταφθάνει ο αδελφός των και να τους αναγγέλλει ότι τους σκότωσε και τους δύο. Όλοι τους γνώριζαν ότι οι Σουλιμαίοι ήσαν ισχυροί και εκδικητικοί και δεν ήτο εις αυτούς δυνατόν να έχουν ησυχία πλέον εκεί, αλλά το καλλίτερο που είχαν να κάμουν, έπρεπε να φύγουν. Ο Φονιάς και ο ένας εκ των άλλων, φόρτωσαν τα πράγματα των εις τα υποζύγια των και αναχώρησαν με τα πρόβατα των προς τα μέρη της Ηλείας. Ο ένας έμεινε εις το χωρίον Πλάτανος, όπου κατοίκησε και εξ αυτού κατάγονται οι εκεί Γκοτσέοι.
Ο άλλος ο φονιάς, τράβηξε βαθύτερα και έφτασε εις ακατοίκητο μέρος εκεί που είναι σήμερα το χωρίον Λοπεσι Πατρών και εξ αυτού κατάγονται οι Γκοτσέοι εκ των οποίων είναι και ο Δικηγόρος Πατρών Κωνσταντίνος Γκότσης, διατελέσας Υπουργός Οικονομικών. Ο τρίτος είπε εις τους άλλους ότι δεν τους ακολουθεί αλλά θα μεταβεί εις Αετό και εκεί, ότι έχει φίλους, ώστε να μη κιντυνεύσει από τους Σουλιμαίους, πράγμα που έκαμε και κατοίκησε εις Αετό και από εκείνον κατάγονται οι Γκοτσέοι. Από τους Γκοτσέους, διετέλεσαν Δήμαρχοι ο Ιωάννης Γκότσης (Μούτσος) και ο κατά την επανάσταση 1821 οπλαρχηγός Γεώργιος Γκότσης και ο μετά του Παπαφλέσσα φονευθείς εις Μανιάκι Αναγνώστης Γκότσης.
β) Καζαντζέοι, κατάγονται από άποικο εκ Σκάλας Μεσσηνίας. Το όνομα Καζάντζας, εδόθη από τους Αετοβουνέους, ότι ήλθε δια καζάντι, Καζάντας, και εκ παραφθοράς Καζάντζας. Πράγματι, εργάσθηκε μεθοδικώς σε αγροτικές καλλιέργειες, έλαβε σύζυγο εξ Αετού και εκ τούτου κατάγονται αρκετές οικογένειες Καζαντζέων, αποκτήσαντες αξιόλογους περιουσίας.
γ) Οικογένεια Καμπουκέων.
δ) Αλεβιζέοι, από την Γαράντζα.
ε) Αβδαλέοι, λέγεται ότι είναι από τους πρώτους κατοικήσαντες τον Αετό.
στ) Αλευρέοι, ελθόντες από το Άλη—Τσελεπή.
ζ) Αθανασόπουλοι, από το Μπέρεκλα.
η) Αλεξόπουλος, παρονομαζόμενος Στυλιαράς, από το πλησίον χωρίον Μποντιά.
θ) Ασημακέοι. ι) Γιαννακόπουλοι, Λυσεγέοι από Αρκαδία.
ία) Γιαννακουλέοι.
ιβ) Δρουτσέοι, Περλέοι, Τσουλέοι, (Κωνσταντής, Θανάαης).
ιγ) Χαρδέοι, Θεοδωρόπουλοι.
ιδ) Καλογερέοι.
ιέ) Λωλέοι.
έ) Γιαννάκης Γκώνου.
ιστ) Μυλωνέοι, από την Ηλείαν.
ιζ) Μπεμπόνης. από την Τριπύλην.
ιη) Μπαλογιανέοι. από το Μήλα.
ιθ) Μακαντάσης. από το Βαρυμπόπι.
κ) Παπαδέοι, από το Μήλα.
κα) Πουλιτσεοι, από το Σύρτζι.
κα) Ρεμπελέοι.
κβ) Σαράντης, από το Μοναστήρι.
κγ) Στρατικόπουλοι.
κδ) Στρατικουλέοι.
κε) Λιακαρέους - Σωτηρόπουλοι, από Σαρακινάδα.
κστ) Φρεντζέοι.
κζ) Φωτοπουλέοι.
κζ) Χριστόπουλοι - Ανδρίτσαινα.
κη) Χαντζής.
κθ) Χαϊμανέοι.
λ) Παπαγιαννέοι. Από το Λάπι.
λα) Γυφτέοι.
λβ) Σαμαρέοι.
λγ) Γιουρούκης - Γεωργακόπουλος, Γεωργακιός.
λδ) Ζάγος - Γεωργακόπουλος.
λε) Κουμπαρούλης, από Κοπανάκι.
λστ) Ζορμπάς και Ζαχαρίας.
Εις Αετό είχε εγκατασταθεί ένας επιστήμων Φαρμακοποιός ονόματι Εργοτέλης Καρμελίδης από την Καλαμάτα και μετήρχετο την Ιατρικήν. Είχε νυμφευθή γυναίκα εκ της οικογενείας Γκόνου και άφησε δύο θυγατέρες. Έφυγε όμως από τον Αετό όταν εγκατεστάθησαν εδώ επιστήμονες ιατροί οι Γκότσης και Γρηγορόπουλος. Απέθανε μόνος στην Καλαμάτα εις μεγάλην ηλικίαν. Περί του βίου και της προσωπικότητας αυτού, πολλά θα έπρεπε να γραφούν.
Σημείωση: Κράτησα όσο μπορούσα την ορθογραφία και το ύφος του κ.Παπαναστασίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου